fredag 22 november 2013

Fredagsmys

Det har varit en extra lång arbetsdag idag. Vi har inventerat, ingen favvis men så skönt när det är gjort. Gillar när det är ordning och reda ;-)

När vi var klara för dagen var det stallet som gällde. Fick börja med att mocka och fixa. Något jag vanligtvis gör på morgonen, men inte hann med eftersom jag gick direkt till jobbet när jag släppt ut hästarna. Hur som red jag ett lättare pass på ridbanan. Wille red tidigare på eftermiddagen, hans kväll är bokad för party.

Maggie var superfin idag. Visserligen tog jag rådet från min tränare att inte bara träna på det jobbiga, dvs att galoppera med vikten på bakbenen, utan även göra lätta övningar så att hon tycker det är roligt och inte bara jobbigt när vi är på ridbanan. Red igenom LC:2 programmet för att kolla om jag kom ihåg det. Bra ridpass = perfekt fredagsmys <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar