tisdag 26 november 2013

Carpe Diem

Fånga dagen, sägs det att man ska göra. Tog fasta på det idag. Det var visserligen minusgrader och kyligt men solen sken o värmde gott!

Beviljade mig själv en extra lååång lunch och passade på att rida i dagsljus och att njuta av solen.

Wille hade fullt upp idag så Josse var gullig och tog hand om Moonlight åt honom. Så lyxigt för oss med hjälp.

Medans jag red Maggie så longerade Josse Moonlight. Hade dressyrsadeln idag och övade på valda delar av dressyrprogrammet vi ska rida på söndagens tävling. Som jag sagt tidigare så är vi egentligen långt ifrån redo för tävlingbanorna MEN vi behöver komma ut och se oss om. Gissar att Maggie ändå kommer vara spänd som en fiolsträng och INTE särskilt ridbar. Så poängen kommer vi bortse ifrån utan bara ha kul :-)

Passade på att svänga inom "mamma-klubben" på vägen när jag hämtade Wille på fotbollträningen. Så mysigt att gosa med dem. Indra är supersocial och vill gärna krya upp i knät på mig om hon bara kunde. Norma däremot är lite försiktigare men älskar att bli borstad och ompysslad.

Eftersom det var mörkt när jag var där blev det bara helt kassa bilder. Får skärpa mig och åka till dem när det är ljust ute och ta lite bilder på dem och deras växande magar :-) Åh vad det ska bli spännande med fölisarna, längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar