fredag 8 november 2013

Äntligen bestämt mig - beställt dressyrträns

Ända sedan jag böt till svart dressyrsadel i våras har jag velat och hattat fram och tillbaks. Inte kunnat bestämma mig för vilket dressyrträns jag vill ha. Gillar mitt bruna men fåfäng som jag är vill jag inte tävla med brunt träns till svart sadel.

Tränset ska vara snyggt, bra kvalité, INTE kosta en hel förmögenhet och vara så bra för hästen som möjligt. Vill absolut ha ett träns med anatomiskt nackstycke och lackad nosgrimma. Det får samtidigt inte vara för klumpigt. Efter en faslig massa surfande stog det tillslut mellan ett Eston från BR och ett Shine Dressage Revolution från PS. Båda har anatomiskt nackstycke, lackad nosgrimma och ungefär samma prislapp.

BR-eston i svart

PS Shine Dressage Revolution utan achenrem i svart

PS Shine Dressage Revolution med achenrem i brunt


Valet föll tillslut på PS tränset. Tycker att PS tränset är snyggare utan achenremen än vad BR tränset är eftersom fästet för achenremmen sitter kvar på deras nosgrimma. På PS tränset tas fästet bort helt när remmmen inte används, något jag gillar. Det slutgiltiga argumentet är att det är ett svenskt inovativt företag som jag gärna gynnar. Ska bli spännande att prova det på Maggie när det kommer. Återkommer med en rapport/utvärdering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar