onsdag 16 oktober 2013

Testat ridbanan

Maggie har känts riktigt bra senaste gångerna jag ridit henne. Bestämde mig för att testa att rida henne lite på ridbanan.
 
Började med att skritta ut en sväng. Såg att kusten var klar för Ellie att hänga med, dvs inga andra hundar i sikte.  Hon löper just nu så vi vill inte träffa någon villig hane ;-)
 
Testade sedan både att trava och galoppera på ridbanan. Höll mig på fyrkantsspåret och vände snett igenom vid byte av varv. Ville undvika att rida på böjt spår. Hon kändes jättebra. Kunde inte känna någon hälta och hon var avspänd men ändå pigg.
 
Red ut en sväng efter testen. Travade och galopperade en kort sträcka. Som vanligt är det alltid lite drama vid uteritt med Maggie, särskilt när jag rider utan sällskap. Lyckades hålla mig kvar på hästryggen men ligger nog väldigt pyrt till hos bonden vars åker vi besökte vid Maggies sammandrabbning med spöken ;-)
 

 
 
Både Wille och jag njuter av hans nya träningstid. Så skönt att ha gott om tid utan stress och framförallt skönt att vara hemma lagom till middagen, inga sena kvällar. Wille njuter av att de bara är två i gruppen. Som vanligt gick det superbra och självförtroendet var på topp när de var klara.
 
Blir alltid på så gott humör när vi är på hoppträningarna. Det är så fascinerande att se hur proffsigt Ulrika lär ut konsten att rida till killarna. Hur hon får dem att växa och utvecklas för varje gång. Hur hon anpassar övningarna så att de passar elevernas olika nivå. Alltid lika glad och positiv. Vi föräldrar njuter av att titta på våra duktiga killar. 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar