tisdag 29 oktober 2013

Ledig

Gillar inte när jag har huvudet under armen, men tyvärr händer det ibland ;-)
 
Här har jag haft klippkort hos veterinären med Maggie och ändå har jag helt missat hennes vaccination :-( SUCK!
 
Bara att bita i det sura äpplet och börja om med ny grundvaccinering. Där gick planen att tävla den 24/11 i stöpet.  Får helt enkelt vänta tills helgen efter.
 
Var iväg och dräktighetskollade Indra på 90 dygn. Sån lättnad när veterinären sa att fortfarande var dräktig :-)
 
Härligt att även min kompis sto som Indra går tillsammans med också fortfarande var dräktig! Nu kan "mamma-klubben" fortsätta som vanligt ;-)
 
Veterinären som kollade stona var gullig och kom förbi och vaccinerade Maggie. Kanonbra men det innebar att jag inte kunde ta med henne på träning med Wille och Moonlight. Så trist, jag som längtat så :-(  Maggie fick mao en extra vilodag.
 
För Wille blev det desto bättre, han fick en privatlektion. Träningen gick super som vanligt. Vi hann även med att stämma av resten av den här tävlingssäsongen. De kommer åka till Flyinge den 16/11 och sedan avslutar de säsongen med julahoppningen i Åsbo den 7/12 (förutsatt att vägarna är körbara).
 
 

1 kommentar: