onsdag 2 oktober 2013

Hovvård bland annat

Var nere på veterinkliniken med Maggie i förmiddags. Hon skulle skos om med sjukbeslag i förhoppning om att med hjälp av det bli haltfri.
 
Hovslagaren var noggrann och tog god tid på sig. Han svarade glatt på alla mina frågor och funderingar. Fick känslan av att han visste vad han höll på med. Bra känsla för mig som hästägare mao.
 
Fick "order" om att ge henne Enzion samt smörja kronranden med hosvalva för att hon förhoppningsvis ska få en bättre tillväxt av hovarna. Om jag sköter mig och gör mitt jobb i kombination med att hovslagaren sköter sig och gör sitt så borde det bli stor skillnad på bara sex månader enligt hovslagaren. Men visst det är inget kvick-fix. Det får ta den tid det tar så länge hon blir bra.
 
 


Passade på att skritta ut en sväng med Maggie innan det var dags att ställa mig i grytorna. Hon kändes bra och var riktigt cool för engångsskull. Kanske pga det trevliga sällskapet, Wille och Ellie ;-)


 
Ställde mig sedan med stor entusiasm i grytorna. Premiärmiddag från matkassen tillagades lika snabbt och lätt som jag förväntat mig. Kokospanerad fisk med sweet chili och lime. Mmm mumsigt värre på en helt vanlig tisdag. Så här långt är vi mer än nöjda, haha är kanske lite tidigt för en utvärdering 
 
Kokospanerad fisk med sweet chili och lime 
 
Efter middagen var det dags att ladda om och köra ner till Ulrika för hoppträning. Moonlight var pigg och glad, tyckte det var kul. I dag höje de ribban lite ytterligare och Wille fick testa på att hoppa några hinder lite högre. Gick hur bra som helst, bra att ha gott självförtroende inför deras debut i LC nu på söndag. Tuff ryttare som efter en ynka start i LD direkt går upp i nästa klass. Så tuff önskar jag och jag också vore.......... Självfallet firade vi den lyckade hoppträningen med popcorn när vi väl landade i soffan. En rikgtigt bra dag idag!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar