torsdag 31 oktober 2013

Första ridpasset den här veckan

Sedan klockan ställdes om till vintertid är det mörkt när jag slutar jobbet. Kändes som om det var en hel skock med kycklingar som begav sig ut i mörkret när jag, Maggie och Ellie prydda i gul utstyrsel skrittade vår vanliga lilla sväng runt åkern. Hade missat att byta batterier i pannlampan, fick famla oss fram i mörkret.

Tacksam för belysningen på ridbanan även om det fortfarande fattas en stolpe.

Red igenom LC2 programet, dock inte med dressyrsadeln. Den är utlånad men är snart tillbaks. Kan säga att självförtroendet sjönk likt en sten mot sjöbotten. Det lämnade massor kvar att önska. Grämer mig om möjligt än mer över all missad ridning.

Är dessutom hedersmedlem i nojighetskommittén så eftersom jag inte kör så hårt med Maggie än så fortsatte jag inte med programmet, la det åt sidan.  Jobbade istället med galoppen. Övergångar, öka, minska i lagom dos.

Även om planen inte är att rida för bra poäng på tävlingen så kan det i alla fall vara trevligt om vi kan ta oss igenom programmet. Får nog taktiksnacka med min dressyrtränare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar