onsdag 23 oktober 2013

Efter regn kommer sol

Uttrycket efter regn kommer sol har verkligen gällt i dubbel bemärkelse idag. Först och främst rent vädermässigt. Varmt skönt höstväder med gassande sol, bara en sådan sak.

Som grädde på moset så är Maggie nu ohalt och vid sista återbesöket hos veterinären fick vi OK att börja rida på som vanligt. Nu jäklar i havet ska jag rida min häst med andakt, njuta extra mycket av varje ridpass. Snart ska vi även äntligen börja träna igen. Gud som jag längtat till denna dag, känner mig nästan euforisk <3

Tog med mig Maggie till Willes hoppträning för att rida henne en liten stund innan grabbarna skulle köra igång med sin träning. Log brett hela tiden, just love it!!



Som vanligt var det en superbra hoppträning för grabbarna, de är så duktiga båda två. Kul att se hur de utvecklas för varje gång. Wille och Moonlight är taggade inför ponnyallsvenskan på söndag.

Passade på att uppgradera Ellies garderob när vi ändå var inne på stallshopen. Hennes reflextäcke från förra säsongen var sedan länge utslitet så det fick bli ett nytt. Nu kommer hon att synas bra när vi är ute på våra promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar