måndag 14 oktober 2013

Drama Queen

Herregud ibland saknar jag ord och kan inte annat än skratta åt min kära häst. Hon är så fjantig och tittig. Just nu är hennes stora fasa stora rullar med elkabel som grävs ner lite här och var utmed vår utetittsslinga.
 
Vi hade trevlig sällskap av Anne och Action och trots att Action tog täten förbi den stora rullen långt bort på fältet fick Maggie spunk, slängde sig åt sidan halkade till i det blöta gräset och vips så låg vi båda där och krälade på backen. Haha, måste ha varit en kul uppsyn att se oss två ligga och sprattla.
 
Resten av ridturen höll hon sig på benen och jag lyckades hålla mig kvar på hennes rygg, puh ;-)
 
  
 
 
Wille red på eftermiddagen. Han hade lyxen att få sin ponny framskrittade av en skara unga ryttare som var på besök. När Wille ridit klart på ridbanan hängde jag och Ellie med på en liten promenad när han skulle skritta av. Mysigt trots att regndropparna invaderade luften.
 
 
 
På seneftermiddagen när vi var klara med ridning och det mesta av utomhus aktiviteter som skulle ske under dagen fullständigt öppnade sig himlen. Åskan mullrade och blixtarna lyste upp i skymningen. Då var det mysigt att komma in och spela lite sällskapsspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar