söndag 1 september 2013

Veckan som gick

Tiden brukar gå fort alltid nu för tiden känns det som, men den här veckan bara försvann. Minns knapp vad vi gjort.

Några höjdpunkter minns jag iaf ;-)

Eftersom jag inte själv hopptränar nu för tiden så är veckans höjdare att åka på hoppträning med Wille och Moonlight. Det går fortfarande superbra för dem på hoppträningarna. Är så roligt  att se dem :-)

Arbetet med att renovera/piffa stallet fortsätter. I onsdags kom Jennie upp och eftersom vi fortfarande inte har något vatten kunde vi inte tvätta klart det sista utan fick istället börja med spacklingen och annat pyssel.



Sent om sider på onsdagskvällen fick vi äntligen igång vattnet igen. Vilken lycka, kommer alltid att njuta varje gång det kommer vatten ur kranen och varje gång det går att spola när jag går på toa.

 

 
Torsdag och ett år äldre igen. Bara en massa trista siffror på papper. Började dagen med en härlig morgonpromenad med min bästa hänk-vovve, doggen Ellie Bell.
 
 
Bästa presenten var att både Indra och Norma fortfarande är dräktiga. Något jag fick bekräftat på Bollerup där jag med Limpans hjälp var och kollade dem på morgonen.
 
Fick med mig både Wille och Limpan som ridsällskap dagen till ära. Mysigt!
 
Mumsig choklad kom gulliga Annelie förbi med till eftermiddagsfikat på jobbet
 
Fina blommor från min kära man
 
Vips så var det fredag igen! Wille och jag red direkt efter jobbet. Wille provade Dole lite när vi red i torsdags och var sugen att bytlåna hästar, visst kunde vi det.
 
Började med att skritta ut Granehillsrundan innan vi red på ridbanan. Wille och Dole hoppade några småskutt medans jag och Moonlight trimmade lite dressyr.
 

 
Maggie har som brukligt nu för tiden lunchtränat på skrittbandet måndag, onsdag och fredag även denna vecka. Nästa vecka ska vi uppgradera träningen till nästa program.
 
I lördags lyckades vi såklart pricka in ösregnet när vi red ut med Moonlight och Maggie. Vi var som dränkta katter hela gänget. Trodde jag skulle lyckas rida Dole under uppehållet men icke sa nicke. Även ridpasset med honom blev i ösregn.
 
Blött ekipage
 
Söndagen gick åt till att förbereda inför kvällens födelsedagskalas och till att börja måla stallet med hjälp av Jennie. Eller rättare sagt, Jennie och Wille målade medans jag åkte på straffjobbet att skrapa bort flagad färg från boxgallren ;-)
 
Minsta kusinen Matilda har fattat tjusningen med hästar och såklart var en ridtur innan kalaset obligatorisk.
 



 

Söndagskvällen avslutades med en supermysigt släktkalas. Cobbe offrade sig och stod ute i regnet och grillade. Bjöd på grillbuffé med hemgjord cesarpotatissallad med grönsallad. Till efterrätt hade Wille bakat både britatårta och kladdkaka. Mumsigt värre.

Britatårta, en kär gammal favorit

Kladdkaka går alltid hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar