onsdag 11 september 2013

Ridning på banan

I vanliga fall åker vi iväg på hoppträning på tisdagkvällar. Vi, det är jag som chaufför och sedan är det Wille och Moonlight som står för själva tränandet. Iaf än så länge men förhoppningsvis får jag OK från veterinären på vårt nästa återbesök och då jäklar ska vi komma igång med träning jag och Maggie. Som jag längtar!!!

Just idag var det redan sedan tidigare bestämt att det inte skulle bli någon hoppträning med tanke på att de var iväg och hoppade igår. För Moonlights del blev det en promenad idag. Limpan och Ellie hängde med som sällskap. Tyckte Moonlight såg bättre ut idag men det är svårt att se när man är ute och går.

Eftersom vi inte åkte iväg innebar det att jag hann med att rida Maggie efter jobbet. Började med att skritta ut en sväng innan vi jobbade lite på ridbanan. Hon var betydligt mer på tårna idag, tyckte allt var läskigt när vi skrittade ut och var inte heller lika avslappnad på ridbanan. Hon gjorde trots det ett bra jobb och vi både travade och galopperade. Avslutade sedan med att skritta ut "trekants-rundan".

För ovanlighetens skull var både Wille och Cobbe inne när jag kom in från stallet. Förklaringen fick jag snabbt, det var fotbollsmatch på TVn. Någon match där Sverige spelade.

De hade tom börjat så smått med middagen, kors i taket. Vi hjälptes åt att få det färdigt och lyxade till det med förrätt, ugnsgratierad baugette med chévre och honung toppad med rostade pinjenötter. Serverade dem tillsammans med sallad och några skivor spansk korv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar