måndag 16 september 2013

Olja och ridbanan x 2

Nästan hela dagen gick åt att fortsätta med stallet. Oljade in alla brädor på samtliga boxar med skjutdörrar, dvs alla fyra boxarna på vänster sida i stallgången. Kan säga att det tog sin lilla tid.

När jag oljade in brädor för fullt hörde jag hur det bökades inne i hö/halm-rummet. Vad hittade jag där? Jo en Ellie-bell som bäddat ner sig i halmen och låg sedan där och mös.

 
Red sedan både Dole och Maggie på ridbanan. Började med Dole, testade att rida honom på hack. Kändes som att han kom lite bättre till ro med det. Enda nackdelen var att han gick lite väl lågt i galoppen, fick inte upp huvudet på honom genom att driva på framåt och att dra i tyglarna är inget option. Får nog testa igen innan jag gör någon utförligare utvärdering.

 
 
Red Maggie med dressyrsadeln. Säger bara äntligen, äntligen som jag längtat. Testade att "jobba" henne lite grann under korta perioder. Hon känns helt ok i benet men det märks att det var länge sedan. Kommer nog ta ett tag att komma i kapp. Gör inget bara hon blir bra igen. Är så otroligt förtjust i henne och har svårt att tänka mig ett hästliv utan henne. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar