tisdag 1 oktober 2013

Nya rutiner

Måndag och ny vecka. Just den här veckan drar vi igång en del förändringar och nya rutiner. Dels ska jag och min kollega göra en rokad med arbetstider och lediga dagar från och med den här veckan och dels är det dags för uppstallning av Maggie och Moonlight.
 
Vi har även hoppat på det här med mat-kasse. Idag stod den en stor låda i "vår" coopbutik och väntade. Ska verkligen bli spännande och se om det är något för oss. Blev minsann hungrig bara av att kika på veckans recept. Allt lät jättegott och efter en snabbflukt på recepten verkade det inte särskilt avancerat. Nice, en väldigt bra start! 
 
När vi kom ut till hästarna igår när vi kom hem så hade Maggie tappat en framsko. Så jäkla typisk, hoven var allt annat än vacker. Inte mycket kvar :-( Hoppas hovslagaren kan få fast ny sko på det lilla som är kvar. Hur som helst innebar det en extra dags vila för Maggie.
 
Eftersom min kväll var relativt ledig var det inte svårt att erbjuda mina tjänster som "beridare" när Wille insåg att han inte skulle hinna rida innan kvällens fotbollsträning. Tog med mig Ellie och skrittade ut en runda med Moonlight.
 
Funkade riktigt bra att ha med Ellie hon följde snällt med hela rundan utan egna äventyr, duktig vovve för en gångs skull. När vi kom tillbaks joggade vi lite lätt på ridbanan. Tyckte att Moonlight kändes lite trött och seg, hoppas hon piggnar på sig till morgondagens hoppträning.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar