söndag 22 september 2013

Målning och ridning

Japp, arbetet med stallrenoveringen, eller fiffningen fortsätter. Har haft god hjälp av gulliga Jennie nästan hela dagen. Kan inte nog säga hur tacksam jag är för all hjälp. Utan henne hade det inte blivit mycket av. Tusen tack!

Anneli kom förbi tillsammans med sina kids, Oskar hade ridning på önskelistan. En sådan önskning kan i alla fall inte jag annat än uppfylla. När ridningen var klar bjöds det på lunch, sicken lyx. Trevligt avbrott från målarfärgsdoften.


Anneli, Oskar och Moonlight
 

När Jennie kört hem till sitt red Wille och jag en sväng. Började på ridbanan och skrittade sedan ut en liten truddelutt. Ellie hängde också med.

 
Wille under korkeken ;-)

Kvällen ägnades utöver lördagsmys i soffan framför TVn diggandes till körslaget att putsa sadel och träns och förbereda inför morgondagens tävligsdebut för Wille tillsammans med Moonlight. Wille putsade och fejade som aldrig förr. Hmm mycket putsande blir det om det är långt mellan gångerna.....

Funderar just över vem som är mest nervös av oss inför morgondagen, jag eller Wille? Av hans lugn gissar jag att det är jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar