måndag 9 september 2013

Hästar och stall för hela slanten den här helgen

Jag har absolut inget emot hösten när den är som den var hela helgen, soligt, varmt och skönt. En riktigt humörshöjare.

Båda dagarna har i princip gått till att måla färdigt det vita i stallet. Åh det blir så fint, en sådan skillnad. Tror inte det blivit målat i stallet på över 10 år så det var verkligen på tiden.

Min dröm är att kunna renovera hela stallet. Bara blåsa ut allt, boxar och fönster för att sedan måla om allt och sätta in nya öppningsbara aluminiumfönster och nya fräscha likadana boxar på båda sidorna om stallgången. MEN nu liksom tidigare sa plonken NEJ till detta med stora bokstäver.

Den krassa verkligheten innebär att jag får göra det bästa av det vi har. Tror det kommer bli superfint när det väl är klart även om det inte blir något "lyxstall".

Tog en paus i lördags för att heja på Anne när hon och hennes Aktion debuterade på dressyrbanorna. Tävlingsplatsen låg relativt nära och dessutom passade jag på att ta med Ellie "the dog" för lite miljöträning. Debuten blev väldigt lyckad, de gjorde en fin ritt och fick bra procent. Är så roligt när det går bra för mina hästvänner och deras hästar. Härligt att "få komma ut på lite tävling" även om jag inte tävlade själv, få känna atmosfären. Stannade kvar en stund, blev bjuden på lunch och satt och snackade med hästfolk och hade det allmänt trevligt.

Målade lite till när jag kom hem och sedan var det dags för lite ridning. Började med Dole, red tillsammans med Jullan som kom upp med sin unghäst Ture. Så roligt med sällskap. Vi jobbade med markbommar och någa upphöjda bommar. När vi ridit klart och Jullan åkt hem var det dags för ett ridpass med Maggie.

Första riktiga passet med henne på ridbanan sedan skadan. Tog det lugnt men både travade lite och kände på henne i galopp. Så otoligt ljuvligt att rida henne igen. Avslutade med att skritta ut en runda, gick över förväntan trots att vi var själva. Duktiga Maggie!

Öronbild på fina Maggie
 
Killarna kom hem med denna gigantiska burk , tror tom jag ska nöja mig ;-)
 

Målade klart allt det vita under söndagen. Tog en paus och red Dole tillsammans med Limpan som red Moonlight åt Wille. Han hade skadat foten under lördagens fotbollsmatch och hade svårt att rida.

Maggie fick trava och galoppera lite på ridbanan utan ryttare. Vill inte "nöta" för mycket med ryttare men ändå träna lite kondition. Planen är som jag nämt tidigare att hon ska vara mer eller mindre helt igång tills återbesöket hos veterinären i slutet på september.

Maggie in action
 
"Mamma-klubben" njuter ute på betet
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar