torsdag 26 september 2013

Dole åker hem

Det är dumt att hymla om vem man är tycker jag, bättre att stå för den man är och de delar man ogillar hos sig själv tänker iaf jag att jag får jobba med att försöka förbättra. Haha, något som går lite upp och ner i ärlighetens namn.

Även om jag inte gillar det så är jag nog lite av den ängsliga typen, lite försiktig och inte så tuff vare sig fysiskt eller mentalt som jag önskar och vill. Den egenskapen i kombination med att jag nu är igång och rider Maggie en del gör att jag bestämt mig för att lämna tillbaks Dole.

Känns ärligare och schysstare mot hans ägare om hon kan hitta någon bättre lämpad ryttare till honom. Någon som inte oroar sig för honom för minsta lilla. Samtidigt känns det trist, han är verkligen en supertrevlig häst på alla sätt och vis, vill så väl.

Var iväg på tidig hoppträning med Wille och Moonlight under eftermiddagen så att det fanns tid för ett sista ridpass med Dole på kvällskvisten. Började med att skritta ut en runda för att sedan rida lite på ridbanan. Jobbade med lite bommar/kavaletti utöver det fokuserade vi på övergångar.

Sista öronbilden på charmigaste öronen ;-)


Maggie fick som vanligt på onsdagar ett träningspass på skrittbandet. Känns väldigt lyxigt att ha tillgång till ett skrittband på gångavstånd från stallet. När jag ändå är inne på Maggie så har inte återhämtningen eller vad jag ska kalla det för gått riktigt så fort/bra som jag hoppats utan hon är fortfarande inte helt fit for fight. Så vi fortsätter att kämpa på med skrittbandet kombinerat med lättare ridning. Träning och tävling får vänta....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar