fredag 13 september 2013

Barbacka

Lyckades ta mig upp i tid i morse så det blev lite målning och piffning i stallet innan frukost. Plockade fram ett slagbord och en stol jag haft i sadelkammaren och satte det ute i stallet istället. Alltid bra att ha något att sitta på när chappar, stövlar, sporrar eller annat ska på. Eller varför inte bara kunna sitta och ha lite eftersnack efter ett ridpass. Tycker det blev lite gulligt.

Hade tajt med tid för ridning idag. Jobbade till 17 och sedan var det föräldramöte i Willes skola 18.30.  Ville så gärna rida Maggie så det fick bli en fuskvariant. Dvs minimalt med tid för allt annt än själva ridningen.

Grabbarna var iväg på fotbollsmatch, Wille spelade hemmamatch i Vollsjö. Moonlight fick ledigt idag sånär som på ett lättare longeringspass. Linade henne på min lunch för att se hur hon verkade vara i sitt bakben. Tycker det är svårt med bakbenshältor, svårt att se vart de sitter, men jag tyckte hon såg ok ut.

Tog med mig tränset till hagen, på med det och av med täcket och sedan direkt till ridbanan för ett barbackapass. Herregud, känns som hundra år sedan jag red barbacka. Lyckades kravla mig upp iaf. Glad att jag beslutade mig för att rida, hon var jättefin och jag kunde absolut inte känna någon som helst hälta eller orenhet. Tycker jag får en bra känsla när jag rider henne barbacka även om hon är lite svår att sitta på i traven.

Jobbade mest i skritt men la även in lite trav- och galopparbete. Övergångar och sidvärtsrörelser var i fokus. Njuter verkligen av varje ridpass med henne för hon är alltid så roligt att rida, blir på så gott humör.




Hann precis in och ge doggen och mig själv lite mat innan jag ombytt men oduschad hoppade in i bilen och körde iväg till föräldramötet. Hade kanske varit bättre att åkt dit i stallkläder, så hade folk förstått anledningen till min doft. Nu var jag förmodligen bara allmänt illaluktande, haha.

Givet så landade jag i soffan lagom tills säsongsstarten av Dallas på sjuan.

 


Info från sjuans hemsida: J.R., Bobby (Larry Hagman) och Sue Ellen Ewing (Linda Gray) är tillbaka på Southfork med än mer hemligheter, intriger och svek i nya Dallas. Serien hade ursprungligen premiär 1978 och sändes i 356 avsnitt i 14 säsonger fram till 1991.

Den legendariska maktkampen tar sig nu in i 2000-talet. Den bittra rivaliteten mellan bröderna Ewing har gått i arv till deras söner John Ross (Josh Henderson) och Christopher (Jesse Metcalfe) som fortsätter kampen om att bli oljedynastins rättmätige överhuvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar