måndag 12 augusti 2013

Uteritt & storrensning

Mina grabbar stack iväg till Kävlinge på fotbollsturnering idag igen direkt efter frukosten. Själv såsade jag lite innan det var dags att gå ut till stallet.

Med tanke på att det gott så bra med Dole både fredag och lördag bestämde jag mig för att prova att rida ut. Anne och Aktion hakade på, skönt med sällis första gången. Hade absolut ingen aning om hur han är att rida ut på.

Han "skötte" sig exemplariskt, gick först utan minsta tvekan och var inte tittig för fem öre. Om jag jämför med Maggie var han lugn som en filbunke. Nice, sånt gillar jag.


Limpan och jag hade bestämt sedan tidigare att vi skulle ha något av en röjardag hemma så när hon kom hem och vi fått lite lunch i magen satte vi fart. Asade runt möbler, röjde, slängde, fixade och donade. Vi blev inte helt klara innan det blev kväll men kom en bra bit på väg.

En bunke möbler med anhalt soptippen
 
När Wille kom hem från fotbollsturneringen anslöt även han till röjarpatrullen. Han var trött efter alla matcherna men väldigt glad. De knep en andra plats!!! Duktiga grabbar!
 
 
Wille
 
Laget
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar