tisdag 20 augusti 2013

På hästfronten

Just nu händer det inte så mycket på hästfronten utan det är rätt så stiltje. Både skönt och trist på samma gång. Är fortfarande väldigt glad över att Indra blev dräktig till slut. I alla fall något som blev som planerat, båda stona dräktiga och förhoppningsvis föds två friska föl nästa år.

Igår flyttade Anne hem Aktion så nu är det väldans tomt i stallet. Både Maggie och jag saknar våra kompisar samtidigt som jag förstår att det måste vara jätteskönt för dem att vara på hemmaplan. Det har varit en mysig tid men som sagt var sak har sin tid.

Nu är det Wille och jag som härjar i stallet och lite nu och då får vi förhoppningsvis sällskap av Limpan som flyttat hem igen.

För Wille är det sista dagen på sommarlovet, han passade på att rida Moonlight på eftermiddagen med Limpan som sällskap på ridbanan. Hans kväll är bokad för fotbollsträning.

Idag var det pemiär för Maggie att gå på Horsetrainer skrittband. Planen är att hon ska gå på det tre dagar i veckan inledningsvis under hennes rehabilitering. Lite läskigt tyckte hon att det var till en början men gick snällt upp. När hon väl förstog vad det gick ut på gick det som en dans.


(Lånad bild på skrittbandet, fick inte med mig min mobil så det blev ingen egen bild)
 
 
Dole har fortfarande inte fått på sig sin tappsko, hovis kommer i morgon så det fick bli ett lättare longeringspass för hans del idag. Han jobbade på bra och kändes pigg och fräsch.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar