torsdag 15 augusti 2013

Galet bra dag :-)

Vilken superbra dag detta har varit, ett riktigt skitväder till trots. Tog mig en sista semesterdag med Wille innan skolan börjar. Vi startade dagen med att köra ner Indra till Bollerup för dräktighetskoll.

Vet inte om jag nämde att hon hade släppt två ägg efter sista inseminationen. Gissa vad! Såklart hade "båda äggen tagit sig" hon är alltså dräktigt med tvillingar. Det possitiva, hon är dräktigt, det negativa, tvillingar - ingen hit. Som tur var lyckades veterinären kläma den ena så nu ska vi tillbaks på fredag för en extra check. Såklart ska det inte vara enklet men snacka om tur, detta var verkligen i sista stund med tanke på att seminstationen stänger på fredag för säsongen.

Känner mig väldigt glad över att hon är dräktig även om det inte alls blev som jag tänkt mig med valet av hingst. Förhoppningsvis kommer det ett fint litet välskapt föl nästa år.


Stannade till hos Ulrika på vägen hem. Medans jag red så fick Wille hjälpa Ulrikas pappa att köra "någon" sorts maskin (fråga inte mig vad maskiner heter) till hans stora lycka. Lyxigt att rida i ridhus när regnet bara öser ner utanför.

Även om Dole inte alls "hostade/hackade" lika mycket idag som sist jag hade med honom till Ulrika så var det långt ifrån så lite som när hans ägare var förbi mig och tittade när jag red honom. Jag får lite svårt att komma till ridning när han drar mig ur sadeln i galoppen. Förhoppningsvis blir det bättre när han kommer igång mer och får bättre kondition. Han är verkligen en fantastiskt go individ och så snäll och lättsam i allt, en riktig Darling!

Väl hemma igen inväntade att hovis skulle komma och slå på Doles tappsko och nita till Maggies lösa sko innan vi begav oss till badet i Hörby.

Vi (jag och Wille) tänkte att en dag som denna, dvs när det är kallt ca 13 grader och regnigt kunde det vara mysigt att bada inomhus. Till min förvåning informeras jag när vi kommer fram att 25-metersbassängen inomhus är avstängd. Hallå det är sommar nu, sa expediten, du får simma i utomhusbassängen. Hmm, var inte precis vad frusna jag tänkt mig.


Utomhusbassängen en varm skön sommardag


Nåväl, efter att ha suttit länge i den varma bubbelpoolen tog jag mod till mig och gick ut för att simma i utomhus bassängen. Det var inte många som sällskapade mig där kan jag säga. Känner mig väldigt nöjd trots att det bara blev 30 längder. Trodde väl aldrig att jag skulle simma utomhus när det bara är 13 grader och regn. Brrr vad jag frös, det brände verkligen på kroppen när jag kröp ner i bubbelpoolen efter simningen.

När vi kom hem igen tog vi in de hästar som varit ute i regnet så att de fick äta inne och "värma sig lite" medans vi åt middag och tills Wille var tillbaks från sin fotbollsträning. Var helt slut när jag äntligen landade i soffan, slut men väldigt glad. Hoppas hoppas nu bara att det gått på rätt håll med Maggie, ska tillbaks till veterinären i morgonbitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar