lördag 10 augusti 2013

Framsteg

Det har blivit bättre o bättre med Dole ju längre den här veckan gått. I morse när jag red honom kom Hans ägare o tittade. Med tanke på att jag inte har någon erfarenhet av hästar med gomspalt så känns det bra att stämma av med Hans ägare som känner honom att han är ok.
 
Som sagt så har det gått framåt o han har inte alls låtit/hostat så mycket alls när jag ridit. Efter att jag värmt upp honom tyckte ägaren att jag skulle ta några språng. Började med att komma på ett litet kryss i trav ett par gånger innan ägaren lägger upp det till ett räcke. Shit känns som det var 100 år sedan jag hoppade ett hinder.
 
Dole hoppade över det lätt som en plätt, Lovely! Kände mig rätt nöjd efter ett par språng och avslutade med att skritta ut en sväng.
 
Fina Dole
 
Nöjd ryttare
 
 
Wille var iväg på fotbollcup hela dagen så det passade superbra att Limpan trimmade Moonlight en sväng på em när hon var hem om en vända.
 
Limpan och Moonlight

 
Avslutade dagen med att åka hem till pappa & Marie på en liten kräftskiva. Som vanligt när Maire står i grytorna så var det supergott alltihopa.
Mot Piledal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar