lördag 13 juli 2013

Maggie halt :-(

Maggie är halt igen, fast fram den här gången :-(

Visst jag vet, så är livet med häst men det känns så jäkla trist! Just nu känns det väldigt avlägset att vi kommer komma igång och ut och tävla. Förra gången hon blev halt hade jag anmält oss till tävling och likadant den här gången. Vi skulle tävlat i Gärds nästa helg, debuterat LB, SUCK!!!!

Var hos veterinären i eftermiddags och fick domen, en vrickning, hovledsinflammation. Troligtvis har hon gjort något i hagen. Blev behandling och vila i två veckor = två veckor utan ridning för min del. Tur att jag får låna Willes ponny så att det åtminstone blir lite rida.

Fina Maggie väntar på att bedövningen ska verka
 
I morse kom Anne över för att rida sin nya stjärna för fösta gången "hemma". Eftersom Wille är borta hela dagen fick jag låna Moonlight och sällskapade Anne. Det är kul att rida ponny ibland (bra att vara kort så att benen inte släpar i backen). Fick även prova Annes häst, shit, törs knappt säga det men jag föll pladask!
 
Stor & liten ;-)


Var flitig och hämtade släpet fullt med hö och lastade ur innan det var dags att hoppa i duschen, snabbpiffa och åka ner till Blentarps Byakrog med darling och käka en pizza. Fredagsmys!

Allt hö urlastat och på plats


Någon kunde ta en öl själv fick jag vara chaufför och hålla tillgodo med en cola.


Stannade en sväng hos Jeppssons på vägen hem och fyllde på kaloriinteaget ;-) Trevligt med lite spontanumgänge. Händer tyvärr alltför sällan. En ganska bra fredag trots allt, även om jag inte kan låta bli att deppa över Maggies hälta. Nu när vi äntligen var på G både med hopp- & dressyrträningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar