torsdag 4 juli 2013

"Hästig" dag

Som sagt började dagen med att åka med Norma till Flyinge för koll OCH japp hon var dräktig som jag nämnt i ett separat inlägg.

Hann med att jobba en liten stund innan det var dags att åka med Moonlight till tandläkaren. Wille och Fanny passade på att rida när jag jobbade. Roligt för dem att kunna rida tillsammans utan att alltid ha mammorna med.

Moonlight är inte så förtjust i att stå själv i hästsläpet så Maggie fick hänga med som sällskap. När vi väl var framme fanns det boxar som hästarna kunde stå i medans vi väntade på vår tur.


Lite gos i väntan på att hon ska "bli lite tröttare"

Granskning

Fixning av det som behövdes åtgärdas


Hade en molande huvudvärk hela dagen och lagom tills vi skulle åka hem blev det ännu värre. Funderade på om jag skulle kunna köra hem eller inte men hade inte direkt något alternativ även om Wille erbjöd sig att ta över vid ratten ;-) Vi tog oss hem, puh. Lastade ur hästarna, lämade sedan allt och gick och la mig. Efter en timmes sömn var jag i något bättre skick. Tog något att äta och pallrade mig ut till stallet för att fixa det jag tidigare bara droppat.

Därefter väntade en uteritt tillsammans med Linda och Dudde. Varken Maggie eller Dudde visade sig från sina bästa sidor. De var tramsigare än vanligt......men de är goa ändå.

Linda och Dudde

Snygg pisk Linda fixade till mig

 
Ja,ja det spelar ingen roll hur tramisg hon än är, så är hon min bästa prinsessa ;-) Är så otroligt glad att just hon kom till mig efter Reggae även om hon inte alls var/är den typen av häst jag sökte. Jag skulle ha en lugn och trygg läromästare som jag kund ut och tävla lite lättare klasser med. Inte någon halvhispig dramaqueen som tror hon är nervösare än vad hon är. Tur att det inte alltid blir som man tänkt sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar