fredag 5 juli 2013

Dressyrträning

En gång är ingen gång, två gånger är en vana brukar det sägas. Så nu är det en vana, jag och Maggie är igång med dressyrträning för Lisbeth Bergöö igen. NICE, I like.

Eftersom Maggie har en tendens att se spöken lite här och där tog jag tillfället i akt och åkte hem till Lisbeth så att Maggie skulle få lite miljöombyte och se ett par nya spöken. Hon var på helspänn först men kunde sedan slappna av någorlunda.

Dagens träning blev inte lika wow som den förra och trots att vi har en del att jobba på så är jag ändå nöjd både med mig och Maggie. Längtar redan tills nästa vecka när det är dags för träning igen.

Skönt att träningen var redan tidigt på morgonen med tanke på vädret. Mitt på dagen öste regnet ner och det vart sedan så där sjukt kvavt. Nu kunde jag för en gångskull åka ner på byn och uträtta men massa ärenden efter jobbet i lugn och ro. Det var nästan tom lite mysigt att åka och handla på matvaruaffären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar