tisdag 11 juni 2013

Skovens Rafael

Körde till Flyinge tidigt i morse för att kolla Norma, hon var inte riktigt redo för en ny vända än men fick stanna kvar och gå på bete. Eftersom vi har studenten på fredag finns det ingen möjlighet för mig att köra henne då, så det var lika bra att hon fick bli kvar.

Bestämde mig i samråde med både Helena och veterinären på Flyinge att testa med Skovens Rafael. Han har 88% dräktighet vilket är väldigt bra för att vara fryst. Nu återstår bara att hålla tummarna för att det går bättre den här gången.


Skovens Rafael
 
När jag har letat fakta om honom var det två saker som gjorde att mitt val föll på honom, över allt omnämns hans otroligt trevliga temprament, att han är godhjärtad och alltid positivt inställd till arbete och som grädde på moset nedärver han en fantastiskt ridbarhet. 


1 kommentar:

  1. Kommer bli kanon tror jag! Nu hoppas vi att hon tar sig direkt :))

    SvaraRadera