måndag 10 juni 2013

Skovens Rafael vs Shooting Star

Pratade med Flyinge idag om floppen med seminen från De Noir. De beklagade verkligen det inträffade och menade på att de bara jobbat med färskt från honom tidigare. De avrådde mig från att fortsätta med honom för att de kunde inte svara på om det bara var den här batchen eller om det var dålig kvalité generellt. De har erbjudit/rekommenderat mig att byta till Skovens Rafael (fryst) eller Shooting Star (färskt).

Skovens Rafael




Shooting Star



Skovens Rafael är helt klart mitt första hands val men jag ska tillbaks till Flyinge i morgonbitti med Norma och kommer ha en "överläggning" med veterinären då om vilken semin han "tror" mest på.

Maggie fick jobba med övergångar mellan trav och galopp i pessoaselen, Blev även en del öka och minska storleken på volten. Hon var positiv och jobbade på super idag.


 
När jag var klar med Maggie passade jag på att skaffa mig lite gratisträning, tog cykeln ner till Åvallen i Vollsjö och tittade på Wille när han spelade fotbollsmatch. Härligt, dels vann de stort med 6-0 (Wille höll nollan igen) och dels är det gött att veta att jag cyklat dryga milen i kväll. 

2 kommentarer:

  1. Fick du betala för första semineringen trots att de visste att sperman var dålig? Då tycker man ju de kunde ha sagt det liiite tidigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flyinge har varit väldigt tillmötesgånde och erbjudit mig en deal som är helt klart till min fördel. Så nu hoppas jag bara att hon tar sig den här gången......

      Radera