måndag 10 juni 2013

Skitdag

Den här dagen har inte varit min dag, kommer snabbt att arkivera den så långt in i arkivet som möjligt.

Började med att åka till Flyinge med Norma för att dräktighetskontrollera henne på 16-dygn. BOM, inte dräktig. Fick rådet av vererinären att överväga att byta hingst för att det var så pass dålig kvalité på hingstens sperma. Bingo, kunde varit schysst om jag blivit informerad om det tidigare. Hade absolut inte valt den hingsten och chansat om jag vetat att det var en lågoddsare.

Styrde hem igen både arg, ledsen och besviken. Visst var jag besviken över att hon inte var dräktig men mest över att det inte ens var lönt att göra fler försök med den hingsten. Nu måste jag snabbt tänka om. Herregud, i vilken ände ska jag börja?

Väl hemma igen var det bara att fortsätta med projektet att fixa inför Limpans student nu på fredag. Gick lös med sticksågen och sågade upp alla brädor till lagom stora "vedbitar". Stubbarna överlät jag till Cobbe som fick gå på det tyngre artilleriet, motorsågen. Skönt när det var färdigfixat, nu behöver inte gästerna snubbla över en massa stubbar och brädor för att komma in i garaget och det är ju bra ;-)

När jag och Wille red så tyckte jag att Maggie kändes oren höger fram. F A N vad jag håller på, är en hypokondriker ut i fingerspetsarna. Bestämnde mig för att sluta nojja och rida på. Efter lite galopparbete och skuttande av några små kavalettihinder kändes hon fin i traven. MEN det ligger där och gnager. Är hon halt eller inte?? Återstår att se helt enkelt. Kan säga att det bättrade inte på mitt redan dåliga humör. Kul var det iaf att det gick super när Wille red Moonlight.




När jag sedan skulle fixa vattnet till hästarna i stora sommarhagen vad händer då? Jo då funkar inte elkraftverket = inget vatten. F A N igen!! Fylla skottkärran uppe i stallet och asa ner istället, inte kul :-(

Ja vissa dagar är helt klart sämre än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar