tisdag 25 juni 2013

Nu är det hästarnas tur

Lugnet har lagt sig och alla gäster har åkt hem till sitt. Även om det har varit tio väldigt intensiva dagar sedan alla festligheter började så har det varit tio helt fantastiska dagar. Student, möhippa, grillkvällar, midsommarfirande och bröllop, allt har varit så trevligt och lyckat på alla sätt. Känner mig euforisk av lycka, tack alla som bidragit till detta!

Började vardagen med att åka till seminstationen med Indra för att kolla om hon var brunstig och redo för en ny vända. Nope, så var inte fallet, fanns inga ägg :-( Ny spruta och kollas på onsdag igen blev dommen. Suck, efersom vi har bråda dagar på jobbet nu så fick hon stanna kvar.

Efter jobbet kom Anne och Bonzo upp en sväng så Maggie och jag fick trevligt ridsällskap. Tyckte M var lite seg och trött. Tog det lite lugnt eftersom hon haft lite semester. Anne hade med sig sin dressyrsadel, en Tekna, som jag provred. Den passade mig som ryttare bra men tyvärr låg den inte bra på Maggie, hon fick en massa gnuss.


Bonzo & Anne
 
Vinkade bye bye till Anne och Bonzo, tog med mig Ellie och gick in för att få något i magen. Laddade sedan om och gick ut för att stängsla om i sommarhagen så att även Maggie och ponnyerna fick en smal "tarm" med lite bete.
 
Sedan var det dags för mig att prova Willes ponny. Har lovat honom att motionera henne den här veckan när han är på fotbollsläger. Hade lyxen att även få ridsällskap den här gången också, Linda och Fanny kom ut till stallet för att rida sina pållar. Himla trevligt, vilken lyxig dag att få hänga med sina vänner!
 
"Bantarligan" iaktas nyfiket
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar