lördag 29 juni 2013

Limpan-dagens hjälte!

Såklart ska det alltid strula åtminstone lite. Igår ringde de från seminstationen där Indra är och sa att det blivit strul med seminleveransen. Hingsthållaren i Tyskland hade missat att skicka med från den hingsten jag ska ha. Så jäkla typiskt. Det finns mao ingen semin för mig att hämta idag på morgonen.

Nu löste det sig bra iaf för att Lasse på Hippoessentia körde ner till Tyskland och hämtade. Då får vi seminen till Sverige under eftermiddagen. Mitt lilla problem är dock att jag skulle ha hämtat den i morse om allt gått som det skulle, inga problem att komma lite senare till jobbet. Nu när seminen inte finns i Sverige förens på eftermiddagen blev det lite mera problemas. Sitter själv på jobbet från lunch och kan inte komma ifrån.

Då rycker Limpan in och gör den stora hjälteinsatsen. Hon slänger sig i bilen efter jobbet och kör till Klågerup, hämtar seminen och lämnar den sedan på seminstationen. Puh, Indra kan bli seminerad idag. Nu återstår bra att hålla tummarna för att hon dessutom blir dräktig.

Limpan och boxen framme i Bollerup


STORT TACK LIMPAN FÖR ALL HJÄLP!!!
 
 
Tack vare att Limpan var så gullig och hjälpte mig med seminen hann jag med att longera Maggie och Moonlight som planerat. Maggie fick jobba i pessoaselen medans Moonligt fick jobba enbart med inspänningstyglar.
 
 
Självklart var min bästa hänk-vovve, Ellie the dog med och hjälpte till
 
Maggie

Moonlight
 
 
När allt med hästarna var klart var det bara att slänga mig i duschen, piffa i 190 för att sedan komma iväg så där lagomförsenade till kvällens event, 50-års fest.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar