fredag 7 juni 2013

Kompisridning på Nationaldagen

Fick finbesök i stallet på förmiddagen, Jullan och Ture kom upp för att sällskapa mig och Maggie på ridbanan. Ture verkade känna igen sig och gnäggade glatt.

Passade på att prova Jullans dressyrsadel, en Globus Click, på Maggie. Sadeln låg bra på henne men jag tyckte att den var lite i bredaste laget i "midjan", blev så att säga mycket mellan benen (*asg*).

Trots allt skit (rent ut sagt) som varit med hästarna så är det något som hänt både med mig och Maggie. Vet inte om det är behandlingarna vi genomgått eller om det är att jag helt enkelt lite gett upp att vi ska komma ut och tävla och därmed taggat ner som gjort susen. Både jag och Maggie känns mycket mer relaxed och det börjar lossna. Jag kommer ner mycket bättre i sadeln och Maggie orkar mycket bättre i galoppen och vi kan ana början på ett register. Så N I C E! Har alltid gillat att rida henne men just nu är hon väldigt dyr!

Cobbe agerade bloggfotograf och tog några bilder på oss, tack darling!



 
 

 
 
Efter lunch tog jag anställning hos parkförvaltningen på gården, fick nöjet att inviga röjsågen. Shit vilket tungt jobb. Hann inte göra klart men arbetet med att röja/klippa/såga bort högt ogräs vid stängslet är iaf påbörjat. Så här långt har jag lyckats att även kapa eltråden på två ställen. Tur att jag hade lagningsprylar hemma.
 
Lagom till jag var klar (så här långt) kom Mickan för att "fira" nationaldagen med oss. Passade på att få hjälp med att byta bandage på Indra. Blir lika glad varje gång jag lyckas få på bandaget. Dagens färg blev ljusorange, snyggt (hih, lite kul måste man ha åt eländet).
 

 
 
Willes fotbollslag brukar gå med i tåget/marchen så även i år. Tog med Ellie så att hon skulle få lite social-träning. Hon är annars nästan bara hemma på gården. Det gick super att ha henne med, hon hade turen att bli matat av en gamal tant UTAN mitt tillstånd. Blev skitförbannand på tanten som sitter och göder min hund med bullar och kakor under bordet utan att fråga mig om det är ok. Hör till saken gör att vi aldrig ger Ellie något annat än hennes hundmat och hundgodis som belöning. Vi vill inte ha en tiggar-vovve. Eftersom tanten var närmre döden än något annat förmådde jag mig inte att säga till henne utan tog Ellie och gick därifrån istället. (Ja, jag vet hon ville nog bara vara snäll)
 
 

Fotbollslaget på utmarch



 
Vi avslutade firandet med att grilla, sitta ute och äta för första gången på säsongen. Frusna jag tyckte att det blev lite kyligt så efterrätten, jordgubbar och glass avnjöts inomhus.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar