torsdag 13 juni 2013

Indra är inte dräktig :-(

Hmm, suck, det var bom med Indra också när jag var nere på Bollerup i morse och kollade henne. Känns nästan som att det går troll i "min avelsverksamhet", det är kanske inte meningen att jag ska hålla på med det?!

Inte lönt att hänga läpp, utan det är bara på det igen. Även Indra ska kollas nu på fredag så även hon fick bli kvar på seminstationen. Börjar bli tomt på hästar här hemma nu.

Trimmade Maggie på ridbanan idag igen med dressyrsadeln. Igår tyckte jag det funkade bra med galopparbetet men när det kom till traven lämnade det en del övrigt att önska. Tyckte inte att jag kom ner i sadeln, for mest runt som en smörklick på het potatis. Tyckte inte heller att hon tog stöd på bettet i traven som hon gjorde i galoppen. MEN idag var det annat, vet inte om det berodde på att jag böt tillbaks till pessoamagic-bettet eller om jag helt enkelt red bättre. Kan tillägga att jag red hela passet utan stigbyglar (tog bort dem helt från sadeln).

Fick verkligen igenom henne och hon var som en dröm tom i traven, satt som klistrad i sadeln, GÖTT, nu är hon dyr!

Efter en stund kom Limpan hem, hon passade på att låna Moonlight eftersom Wille har dubbla fotbollsträningar på onsdagar och inte hinner rida då. Limpan är minst lika förtjust i Moonlight som Wille och tycker det är superroligt med ridningen igen. Shit, kanske blir slagsmål om ponnyn ;-)

Eftersom Moonlight är under igångsättning blev det inget långt pass för deras del. Det blev perfekt tajming att vi avslutade med att skritta ut tillsammans. Så mysigt att skritta ut en sväng med Limpan, kunna småsnacka lite och bara mysa. Gäller att njuta så länge hennes återfunna hästintresse håller i sig.



 
 
När vi kom tillbaks till stallplanen kom Jocke körandes. Vi trodde att han skulle komma frampå nattkröken men han kunde sticka tidigare från jobbet. Dessutom hade trafiken från Stockholm flytit på bra.

Åkte sedan iväg tillsammans med Limpan till hennes kompis för att få ögonbrynen stylade. Jocke tog med sig Ellie för att titta på Willes fotbollsträning.

När vi väl var hemma igen blev det ett pass med snabeldraken och resten av hans kompisar i städskåpet. I morgon blir det invasion av gäster till studenten. Ska bli så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar