måndag 1 juli 2013

Festlig helg

I vanliga fall brukar vi vara något som kanske mest skulle liknas vid tråkmånsar. Är mest hemma på helgerna utan att vara allt för sociala utanför fotbollen och hästarna. Meen på sista tiden har det varit full rulle på den sociala fronten och denna helg inget undantag.

I fredags var vi på 50-års fest, trevligt. I lördags var det dags att först åka upp till Helsingborg för att hämta hem Wille från fotbollsläger. Vi var lite hänga hela gänget och regnet öste ner så det blev inte allt för många knop. Tog mig dock i kragen, på med gummisar och regnjackan och utökade sedan ponnybetet. Ni kan ju bara gissa om vi (jag och doggen) var blöta när vi var klara.

Laddade om, ducha och piffa en aning för att sedan bege mig på tjejmiddag hos Linda tillsammans med Anne. Vi var fem hästtokiga tjejer så det blev massor av hästsnack och så klart lite vanligt "tjejsnack". Supergott och trevligt!

Tog lite sovmorgon på söndag, sedan var det bara att se till att få i sig lite frulle och turbostäda huset. Fick finbesök av min bonusbror och hans familj. Vi ses inte allt för ofta eftersom de bor uppe i Östersund. Extra roligt mao. Sara är "gammal" hästtjej så självklart stog ridning på schemat. Lånade ut Maggie till Sara och själv lånade jag Moonlight av Wille.

På eftermiddagen åkte jag till Klågerup för att hämta mer semin till Indra. Efter en massa turer fram och tillbaks lyckades vi tillslut få henne seminerad så nu återstår bara att hålla tummarna hårt!


Indra är mindre nöjde med att så i seminspiltan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar