fredag 3 maj 2013

Treårstest

Japp, då var vi äntligen här och dagen D är kommen. Shit pommfritt så pirrigt och guuuud så skönt att det är över.

Indra och Kalle fick äta sin frukost inne idag medans "tanterna" fick gå ut tidigt som vanligt. Efter att jag själv fått lite frukost i magen gick jag ut till stallet. Började med att duscha Indra, gick strålande idag. Nice! Där efter gav jag mig i kast med knoppning av manen, även det gick som en dans. Indra var nog inte varse om vad som komma skulle.

När det var Indras tur och hon kom in i ridhuset var hon superspänd. Tänkte i mitt stilla sinne, oh no hur ska detta gå? Hon har varit så cool när vi har åkt till Ulrika i Tryde och övat.

Hur som helst så var Mårten som visade henne vid hand superduktig och gjorde vad han kunde för att hon skulle känna sig lugn och trygg. Ulrika hade komandot vid själva löshoppningen och själv red jag henne på ridprovet.

Så här i efterhand var det kanske inte så dumt att plånboken inte tillät att jag skickade iväg henne. Har lärt mig så otroligt mycket på att "göra jobbet själv". Ja helt själv har jag inte varit, har fått hjälp med löshoppningen av Ulrika och sedan tog jag hjälp av en kunnig och rutinerad "visare" på själva visningen, Mårten. Men ändå, är oerhört stolt både över min fina Indra och mig själv, vi lyckades och hon fick diplom!

Limpan och Wille var med och hjälpte till. Limpan har tagit bilderna från visningen och Wille hjälpte till vid löshoppningen. Han tog även bilderna när jag red. Tack gulliga ungar för hjälpen och tack min älskade man för att du följde med och filmade.

Här kommer några bilder










 

 

 

Lyckliga jag




1 kommentar:

  1. Världens största hjärta till er <3!!! Supergrattis och du har varit SÅ J-A duktig!! Fantastiskt bra kort på dig i slutet, lyckliga fina du :)!!

    Kramen

    SvaraRadera