söndag 19 maj 2013

Seeg brunst

Var inte superpigg i morse när klockan ringde 06.45 efter gårdagens nattsudd, drog mig in i det längsta. Precis när jag kliver ut genom dörren öppnar himlen sig och det börjar ösregna. Skyndar mot stallet, släpper in doggen och sedan snabbt på med regnjacka. Hakar på trailern, hämtar Norma i hagen.

Är redan sen eftersom jag snosade så länge men inser att jag måste tvätta henne, åtminstone det värsta. Tur att hon är så snäll och tålmodig. Efter en snabbdusch ger vi oss av mot Flyinge, Norma och jag. Hoppas nu att sprutan har tagit och att det kanske äntligen är dags för insemination.

Såklart var hon inte tillräckligt långt kommen i brusten även om sprutan tagit. Suck, nu får vi komma tillbaks på tisdag istället. Börjar kunna vägen till Flyinge innan och utan vid det här laget. Hoppas hoppas att hon är redo på tisdag.

När vi kom hem vräkte regnet fortfarande ner, när jag släppt ut Norma i hagen igen tog jag med mig Ellie och gick in och åt frukost. Mätt och belåten trotsade jag regnet och gick ut för att sanera trailern. Shit vilken tid det tog och då rengjorde jag bara insidan och båda sadelkammrarna men rent och snyggt blev det.


Lagom tills jag var klar kom Wille och Cobbe hem från sitt fotbollsevenemang, blev en sen lunch. På eftermiddagen var det uppehåll, skönt att slippa bli genomblöt när vi fixade med hästarna.

Red Maggie barbacka, hon kändes helt ok. Wille longerade Kalle som sedan fick en välbehövlig dusch medans jag longerade Norma. Även hon fick en mer noggrann dusch än den tidigt i morse. Känns bättre om hästarna är rena när de ska få på sig täcken. Tog in Indra också och pysslade om henne och såklart fick även hon ett regntäcke på sig nu när det ska bli sämre väder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar