onsdag 1 maj 2013

Plötsligt händer det..........

.....ja tyvärr så är det ingen trissvinst som överraskat men något nästan lika bra.

Ända sedan vi flyttade in här på gården, dvs sju år sedan, så har jag trånat efter ett supermysigt naturbete som angränsar till vår gård. Har försökt bearbeta "gubben" som äger det att sälja men det har varit tvärstopp.

Marken har under de år vi bott här varit utarrenderad till en bonde som haft kor där. Döm om min förvåning när markägaren kom förbi mig och frågade om vi ville arrendera marken.

Jamen så klart vi vill!!!

Kan inte bli bättre. Ett sånt mysigt naturbete med lagom mycket träd som ger skugga under varma soliga dagar. Dessutom angränsar den till vår gård och jag har utsikt mot hagen från mitt kontorsfönster så även på arbetstid kan jag ha full koll på mina älsklingar, kan det bli bättre?


Mitt kontorsfönster, först syns vinterhagen och bakom den ser man "vår" nya sommarhage
 
 
På hästfronten är det ganska lugnt just nu. Maggie är fortfarande halt och vilar i väntan på veterinärbesöket nästa vecka. Trist, hade sett fram mot dagens dressyrtävling men men bara att hoppas det inte är något allvarligt och att hon blir bra snart. 
 
Indra vilar sig i form tills fredagens äventyr och Norma går lite på halvfart. Det blev ett lättare pass på ridbanan med henne tillsammans med Wille och Kalle i tisdags efter jobbet och idag fick även hon vila.
 
Det var bara Kalle som fick jobba. Det lät som vilda western från ridbanan. Hm undrar vad de gjorde?! De såg iaf väldigt glada och nöjda ut när de kom transkandes mot stallet.
-Gick det bra?frågande jag lite nyfiket.
-Jajemen, svarade Wille glatt. Vi lekte cowboy och Kalle tyckte det var jättekul.
-Toppen svarade jag och tänkte för mig själv att lite lek någon gång ibland får väl lov att vara okej. Det kan ju inte vara blodigt allvar jämt. Wille är trots allt bara 11 år.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar