fredag 31 maj 2013

Kalle har flyttat

Idag var dagen kommen när det var dags för Kalle att flytta hem till sin nya familj. En sorglig stund för oss även om det är Willes beslut, han älskar verkligen sin ponny men viljan att komma vidare och ut på tävlingsbanorna tog tillslut överhanden.

Kalle kommer få det toppen och kommer få göra det han är bäst på, vara en trygg läromästare som lär blivande ryttare att rida. Bäst av allt är att han inte flyttar så särskilt långt, till grannkommunen så det är inte så långt att köra för att hälsa på.

Lånade den här bilden från nya ägarens hemsida, Kalle och hans nya kompis.
 
Känns som att eländet på hästfronten aldrig vill ta slut. När jag skulle flytta över Maggie till Peppys hage för att Peppy skulle få lite sällskap nu när Kalle hade åkt såg jag att hon var svullen i sitt högra bakben. Hon hade dessutom 38,7 i temp. Ni kan ju bara gissa om jag började nojja. Innan jag somnade var Maggie näst intill död och begraven.
 
 
 
Eftersom det onekligen inte var läge för ett ridpass tog jag och Wille med oss Ellie på en cykeltur.  Vi har aldrig haft med henne när vi cyklat tidigare, tog en runda där vi kunde ha henne lös och det gick super. Kvällen slutade bra, vi kände oss båda lite bättre till mods när vi kom tillbaks från cykelturen.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar