onsdag 29 maj 2013

Happy happy

Den här dagen har börjat kanon. Visserligen blåste det snålt som sjutton i morse när jag och Ellie var ute på morgonpromenad men vad gör det, när en massa annat är på topp.

Har lagt ut blänkare lite här och var att vi söker en låneponny till Wille. Inte helt lätt, det är inte så många som lånar ut sina hästar meen i går kväll fick jag napp och efter ett trevligt telefonsamtal idag är det nu bestämt att vi ska åka och prova en läromästare på söndag. Inget anandes visade det sig att det är bekanta till familjen som har ponnyn. Så nu håller vi alla tummar för att det klickar mellan ponnyn och Wille så att hon kan följa med oss hem.

Hon är iaf söt som socker (lånade lite bilder från ägarens facebooksida) och det låter som att hon skulle passa oss superbra.


Moonlight


Var som sagt och lämnade Indra på seminstationen igår och fick ett samtal i förmiddags att hon var kollad och hade släppt ägget, redo att åka hem. Så nu är det bara att hålla tummarna även med henne att hon tar sig och blir dräktig. Åkte ner och hämtade henne efter lunch. Nice nu är alla hästar hemma igen.

Lagom tills trefikat var avklarat så kom Limpan för att rida Kalle en sista gång. Ja, han kommer verkligen vara saknad av hela familjen men han kommer få det toppen hos sin nya familj. Jag red Maggie samtidigt som Limpan red. Norma får ta det lugnt några dagar till innan jag sätter igång henne igen. Maggie var som en dröm att rida idag. Vi lyckades tom rida övningen fyra volter i volten i galopp, inte så dåligt.  Vi avslutade med att hämta Ellie i stallet och skritta ut vår vanliga runda runt fältet. När vi kom tillbaks till stallet kom min kära bror med sina barn, Matilda (3 år) ville också rida en sista gång på "sin" favoritponny. Så gulligt!




Åh vad jag älskar min hobby, dvs våra hästar, ångrar inte en sekund att vi lämnade Stockholm för snart sju år sedan för att leva lantliv på en gård på den Skånska vischan med hästar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar