onsdag 22 maj 2013

Fästinginvasion

Utan att överdriva, jag är i chocktillstånd :-(

När vi tog in hästarna upptäckte vi att de var fullständigt invaderade av fästingar. Inte bara ett par stycken utan vi pratar om flera hundra. Har aldrig vare sig hört talas om eller sett något liknade någonsin. Så fruktansvärt äckligt, saknar ord och framför allt stackars stackars hästarna.



Ponnierna hade klarat sig helt, de går inte i samma hage som storhästarna. Skönt det iaf.

Wille och Fanny red tillsammans på ridbanan och hade balasträning, sneglade lite på dem samtidigt som jag longerade Maggie med Pessoaselen. De såg ut som små dubbelvikta fällknivar, själva tyckte de att liknade jockeys, hihi, så söta de är. Kul verkade de ha och på slutet bytlånade de hästar.

Fanny på Kalle & Wille på Peppy

Peppy, Wille & Maggie

Det blev en lång och sen kväll i stallet. Tänk att så små kryp kan ställa till det så? Säg den lyckan som varar för evigt. Nu vågar jag absolut inte släppa ut hästarna i den hagen något mer. Är det inte så typiskt? I min värld är det en perfekt sommarhage för hästarna som rids, inte så kraftigt bete, naturskönt med en massa träd som ger skugga och dessutom så nära stallet och så ska fästigar sätta stopp för allt. Så jä....la arg rent ut sagt!!!!

Behöver jag säga att det kändes som att det kröp och kliade på hela mig trots en lång och intensiv skrubbning i duschen. Hatar verkligen fästingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar