torsdag 23 maj 2013

Återbesök hos veterinären med Maggie

Jennie kom upp till stallet på förmiddagen för att hjälpa mig med hästarna. Tyvärr fanns det inte tid för annat än att försöka få bort så mycket fästingar från hästarna som möjligt. Shit så äckligt och shit vilket skitgöra. Plocka plocka plocka och ändå känns det inte som att antalet minskar. Ja ja, inte lönt att gråta över spilld mjölk, skadan är redan skedd, meeen F A N så störigt det är.

Susade ner till veterinären för återbesök med Maggie efter lunch. Hon var mycket bättre och hade svarat bra på behandlingen så nu är det bra att köra på igen. Fokus kommer att fortsätta vara att stärka upp hennes bakkärra. Mycket gymnastikövningar och varierad träning. Sög åt mig som en svamp av berömmet jag fick från veterinären hur musklad och fin hon har blivit sedan hon kom till mig. Åh vad jag hoppas att vi kan komma igång nu på riktigt, längtar efter att komma ut på lite tävlingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar