torsdag 16 maj 2013

Äntligen lite dressyr & nya sommarhagen invigd

Har knapp ridit i "nya" dressyrsadeln sedan Sofia var här och hjälpte mig att prova ut en ny dressyrsadel till Maggie eftersom hon blev halt. Har verkligen längtat efter att få rida henne med den igen och idag passade det bra. Hade planerat in markarbete på ridbanan.

Fick sällskap av Wille, Fanny och Linda och självklart deras hästar. Så roligt och trevligt med en massa ridkompisar. Gäller att se upp bara och inte rida på i min lilla bubbla. Ja, ja de får ha översenede jag lär mig nog med tiden. Haha, inte lätt att vara van vid att rida själv för det mesta.

Enligt veterinärens ordination var fokus även idag lång och låg. Tycker det är svårt att veta hur mycket/"hårt" jag kan rida henne. Är lite av en fegis och tar det hellre lite för lugnt. Är rädd att pressa henne för mycket. Får komma ihåg att stämma av bättre med veterinären på återbesöket.

Maggie kändes avslappnad och fin, inga promblem alls att få henne lång och låg, inte ens i galoppen. Nice! Wille och Kalle hade gymnastikhoppning på sitt schema och Wille var lyrisk över att Kalle var så positiv och tyckte det var extra kul att rida idag.

Fick ok från markägaren som vi ska arrendera natur/sommarbetet av att släppa hästarna där nu. Härligt! Kan fortfarande knappt fatta att det äntligen är "vårt" efter alla år jag trånat efter det. Flyttade över mina ston dit ikväll.




Wille fixar med vattnet

I bakgrunden skymtar en av de stora ekarna som pryder hagen
 

Vy från hagen mot stallet, som synes ligger den bara ett stenkast från stallet

Klätterträd finns det tydligen också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar