tisdag 2 april 2013

Vintemat fortsätter

 
För den som inte känner mig är det nog lätt att tro att jag är en tjej med stor passion för vin..........så är inte fallet. Vet inte riktigt hur, men på något sätt har jag halkat in på vintema och sedan snöat in där.
 
Har i ett tidigare inlägg presenterat ett namnförlag till Normandies föl inom temat vindruvor, där var den röda tråden Frankrike.
 
När jag bestämde namnet på Indra så tog jag de två första bokstäverna i hennes mammas namn (Inpuls) och utgick från dem. Tanken är att fortsätta på det temat men vill även ha en anknytning till vin (druvor, vindistrikt) för att ha ett gemensamt tema för båda fölens namn.
 
Har två namnförslag, Inzolia och In Chianti. Inser att båda namnen innebär att fölisen mest troligt kommer att ha ett smeknamn, något Indra saknar. Vi kallar henne kort och gott för Indra, men jag är ett fan av smeknamn så det är helt lugnt ;-)
 
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar