måndag 8 april 2013

Uppdatering

Oj vad tiden rusat iväg, har varit dålig på att uppdatera bloggen. Här kommer en liten rapport om vad som hänt sedan sist.

I torsdags fick alla hästar vila och för mig blev det en låååång dag. Körde hemifrån vid halv åtta för att flyga upp till Stockholm över dagen för att gå på min släktings begravning. Det var en fin begravning med blandade känslor. Sorglig och jobbigt samtidigt som det var väldigt trevligt att träffa mamma, Jocke och en massa goda vänner och bekanta från förr. Vi tog sista planet hem och jag landade i sängen strax före midnatt.

Fredag och dags för Indra ridning igen. Den här gången hade vi sällskap av Jullan och Ture. Indra var inte riktigt lika klockren som när jag red helt själv i onsdags. Inte riktigt samma bjudning och hon ville gärna gå dit Ture var. När jag petade till henne lite med spöt så fattade hon hinten direkt och gjorde vad jag bad henne om. Känner mig väldigt nöjd med att hon rättade sig och lyssnade.



 


Måste erkänna att jag ser ut som en stoppad korv med säkerhetsvästen under jackan, *asg*
 
I lördags började vi med projektet att röja plats för att åtminstone kunna få plats att köra in en av bilarna i garaget. Lastade in allt som skulle ner till tippen i hästsläpet. Tog dock en paus i vår städiver för att ta en härligt ridtur/promenad i vårvädret tillsammans med Jullan och hennes man. Till och med min kära man hängde med på sin cykel.
 
Janne är i täten och fotar, sedan är det jag och Norma, Ture o Jullan,
Wille o Kalle  och längst bak Cobbe med sin hoj.
 
När vi kom tillbaks var det lunchdags, sedan en sväng ner till tippen, handla och hämta Limpan. Väl hemma igen var det fika dags innan jag gick ut till stallet för att fixa det och rida Maggie en sväng på ridbanan.
 
Nu är det inte mycket snö kvar på ridbanan, skönt!
 
Söndagen bjöd inte på fullt lika fint väder som lördagen, det var både molnigt och blåsigt. När Jullan kom upp till stallet på eftermiddagen red vi ut tillsammans en sväng. Hon på Ture och jag på Norma. Vi avslutade med att rida lite på ridbanan. Med Norma fokuserade jag på övergångar för att stärka upp henne.
 
Lagom tills vi var klara kom Linda och Fanny över med sina hästar. Det blev ett pass på ridbanan hela gänget, Wille var också med och red Kalle. Efter uppvärmningen skuttade vi lite över de små hindren som stog på ridbanan. Alla hästarna var väldigt coola och gjorde ett bra jobb. Så roligt med ridsällskap.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar