måndag 29 april 2013

Maggie halt & Indra stylad

Long time no see, idag kom Jennie upp och hjälpte mig i stallet. Norma reds och fick en välbehövlig dusch. Även Indra fick en omgång i duschen. Hon protesterade inledningsvis men resignerade och accepterade att bli spolad med slangen. Duktig häst!

Direkt efter jobbet lastade jag Maggie och Indra för att köra ner till Ulrika. Vi skulle styla Indra inför fredagen och kolla Maggie. Började med att lina Maggie och kunde konstatera att hon är halt höger bak. Hon vill inte ta vikt på det utan viker liksom in det under sig. Det var inte alls lika tydligt som när hon blev så där akut halt när jag red henne men OK var hon inte. Bara att ringa veterinär i morgon och boka tid för att få henne kollad. Usch blir alledes uppgiven, måtte det inte vara något allvarligt :-(

Sedan var det Indras tur, hon skulle stylas till. Klippas, fiffas och prova träns. Fick en massa bra stylingtips från Ulrika som är rutinerad på att visa hästar. Tur för mig att jag är ledig hela fredagen och att Indra inte ska visas förens efter lunch. Har mao hela förmiddagen på mig att duscha, knoppa och fixa. Skönt att slippa stress.

En blek kopia av Indra?!




Fler stylingbilder av Thomas Mangold hittar du här


Körde hem med blandade känslor, deppig över Maggie men pirrig och taggad gällade Indra inför fredag. Jösses vad jag har håsat upp detta kommande event, borde helt klart tagga ner men det går liksom inte. Skyller på att det är min första egna uppfödning och att det är första gången jag har en häst som ska visas på treårstest. Har ju trots allt haft detta som mål ända sedan hon föddes och nu är vi snart där............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar