söndag 28 april 2013

Helgen - trägårdspyssel och halt häst


Lördag:

Red Norma på förmiddagen när jag fixat klart i stallet. Fortsatte jobba vidare med halter och galoppfattningar. Gick bättre idag, nice! Med risk för att låta tjatig, jag är verkligen glad för henne hon är en så trevlig individ. En riktig mystant o det passar mig som handen i handsken som alltid gillar att gosa och gulla med mina hästar.

På eftermiddagen red jag Maggie och trimmade på dressyrprogrammet samtidigt som Wille hoppade lite låga tittiga hinder med Kalle. När jag nästan var klar och red igenom programmet en sista gång blev Maggie jättehalt när vi fattade vänster galopp och skulle in på stora mittvolten i vänster varv. SUCK! :-( Kände direkt hur det knöt sig i magen på mig, måtte det inte vara något allvarligt!

Kul iaf att det gick bra för Wille och Kalle, de var superduktiga båda två.

Söndag:

Dagen var bokad för trädgårdspyssel. Beskar träd och klippte häcken, något som tog sin lilla tid men framåt seneftermiddagen var vi klara. Shit, mycket ris blir det att kratta upp efter att Cobbe fart fram med häcksaxen.

Cobbe in action med häcksaxen

Wille hjälpte också till

När vi skulle tömma kvistar och grenar tittade de vita damerna intresserat på
 
 
Både Norma och Indra fick vila idag, ja Indra har vila nu fram tills det är dags för treårstestet. Förhoppningsvis vilar hon sig i form ;-) och laddar upp en massa energi. Hjälpte Wille när han red Kalle. De fick prova på att rida LC:1 programmet, vilket gick super. Lagom tills de var klara kom en kompis över med sin lille son och en kompis till henne med sin dotter. De ville så gärna rida lite så Kalle blev avskrittade ala ponnyridning. Snälla goa Kalle traskade glatt runt med kidsen.
 
 
En blivande ryttare tro?
 
 
Red Maggie när vi var klara med ponnyridningen. Till en början kunde jag inte känna/märka någon hälta alls men när jag ridit en  stund och skulle jobba med galoppmonentet i LC:1 programmet kände jag att hon började linka när vi fattade vänster galopp och skulle in på mittvolten. Precis som i går, shit shit shit också :-(
 
Provade att rida ut och trava på grusvägen och även en sväng runt åkern och då kändes det inget. Hur som så känns det verkligen inte bra. Gäller att inte oroa mig i onödan MEN med min "hästhistorik" är det nog inte så konstigt att det är lätt att måla fan på väggen.
 
 

Fina Maggie
 
Dressyrsadeln jag har på prov nu är svart och alla träns jag har är bruna. Ingen hit när man ska tävla så jag fick låna ett svart dressyrträns av en komis. Provade det idag och det passade MEN nu verkar det se mörk ut med tävlande på onsdag. Så typiskt när vi äntligen är på gång igen. 
 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar