torsdag 18 april 2013

Fullspäckat schema

Onsdagar är lite av en favorit, är ledig på eftermiddan och har mao massor av tid för hästarna. GÖTT I LIKE!!

Slängde i mig lunchen för att hinna rida Indra en sväng innan jag skulle fara iväg med Norma till Flyinges seminstation.

Indra var inte alls på G idag. Hon kändes spretig och nästan lite stapplig samtidigt som hon var väldig på tå och rädd för det mesta och slängde sig både hit och dit. Nöjde mig när jag fick henne att trava förbi de föremål hon tyckte var läskiga med någorlunda bjudning. Inget att hänga läpp för utan bara att ta nya tag nästa gång.

Norma var en pärla att lasta och skötte sig utmärkt när vi var på Flyinge. Så smidigt att kunna åka iväg själv med henne. Undersökningen visade att det inte borde vara några problem att seminera henne med fryst men att hon inte kommit in i sin första brunst för säsongen än. Enligt veterinären är det något som "drabbat" många ston i år med tanke på att våren är så sen. Det går inte att "spruta" igång en första brunst utan det att bara att vackert vänta. Ska tillbaks i slutet av månaden för att se hur det ligger till. Åh det ska bli så spännande med föl, hopppas, hoppas allt går vägen och att hon blir dräktig.


 
 
Hemma igen passade jag på att longera henne innan det var dags att ta in resten av hästarna, slänga i mig en macka och köra till Ulrika i Tryde och hoppträna med Maggie.
 
Det var en helt annan Maggie på hoppträningen idag än sist vi var där. Hon var betydligt lugnare, tror värmen gjort sitt. Hon kändes nästan lite trött i stället. Det var en superkul träning och vi fick en mycket bättre känsla och rymt, härligt när det går framåt.
 
Duschslangen är på plats så självklart fick Ellie inviga sitt nya badkar. Hon tyckte nog att det var lite halt och läskigt men fann sig snabbt. Hon gillar ju att bli duschad. Ska köpa en såndär halkmatta som vi hade i badkaret när barnen var små och se om det inte gör susen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar