onsdag 24 april 2013

Bilddagbok

En liten bilddagbok från dagens hästaktiviteter.

Wille har fullt upp den här veckan med fotbollsmatcher både tisdag och torsdag och dubbelträning idag så det finns inte så mycket tid över till Kalle. För att han inte ska få vila hela veckan fick jag rycka in och rida honom idag.

Det blev ett barbackapass på ridbanan. Han är så otroligt skön att sitta på i alla gångarter. Red LC:2 programmet. Borde ha övat på LC:1 istället eftersom det är det jag ska tävla nästa onsdag men kom inte ihåg det :-( Hm måste nog plugga in det så att det sitter.

Min trogne följeslagare Ellie var förstås med

Avslutade med att skritta av "avsuttet" tog den vanliga sängen runt åkern
 
 
Nästa på tur var Indra som hade duschning på sitt schema idag. Inte hennes bästa gren. Har faktiskt inte lyckats duscha henne med slangen tidigare men idag var jag rustad med massor av tålamod och lugn. Visst dansade hon runt rejält, slängde sig och protesterade i största allmänhet men jag var uthålligare än hon. Gissa om jag kände mig nöjd när hon var tvättad med schampo över hela kroppen inkl svansen och dessutom avspolad med slängen. 1-0 till mig, GÖTT!
 
Nyduschad häst
 
 
Maggie fick vila idag, fick för mig att hon behövde det. Så hon fick komma in direkt och mysa i boxen. Norma däremot fick jobba, hon hade longering på sitt schema. Fokuserade på galopparbete. Hon jobbade på bra idag och vart tom riktigt svettig.
 
 
Norma  redo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar