fredag 12 april 2013

Bildcollage från dagens ridning

Redan fredag igen.........vart tog veckan vägen?!

Indra vilar fortfarande efter operationen i onsdags men resten av gänget fick jobba. Limpan red Maggie så jag kunde ta tidig fredagkväll, skönt! Även om jag älskar att rida så kan det vara skönt att komma in i tid på fredagar, äta god mat för att sedan landa i soffan och glo lite på dumburken.

Det blev nästan trångt på ridbanan, är van att rida själv för det mesta och ibland med sällskap av Wille. Idag var vi ett helt gäng, jag på Norma, Wille på Kalle, Limpan på Maggie och Jullan på Ture.

Red mycket övergångar med Norma för att stärka upp henne. Prövade även lite galopp men det kändes verkligen som hej och hå. Brukar gnälla över Maggies galopp, att hon inte orkar hålla ihop riktigt men jämfört med Normas yviga är den super. Påminn mig om det nästa gång jag gnäller över Maggies galopp.

Norma behöver bara bli lite starkare så kommer även hennes galopp bli super. Hon har redan fått mycket bättre bärighet i ridningen så vi jobbar vidare helt enkelt.

Cobbe kom ut och tog "lite" bilder

 



 
 
 
 
 
 
Avslutade med att skritta ut vår vanliga sväng runt åkern



 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar