söndag 14 april 2013

Bara massa häst hela dagen :-)

Upp i ottan, ut med hästarna och sedan hoppa in i bilen för att köra ner till klubbens hemmatävlingar och vara funktionär. Alltid kul att träffa klubbkompisar och se på tävling på nära håll. Stod på banan hela mitt pass. Nice!



När jag kom hem höll Wille och Limpan på att motionera Kalle och Ellie för fullt på ridbanan. Lunchade hästarna och sedan var det stallfix som gällde. Lagom tills vi var klara kom Jullan, vi gick direkt ut till ridbanan och började bygga/fixa iordning för löshoppning.

Ture var först ut och gjorde ett superbra jobb, duktig häst!


Nästa på tur var Norma som också fick skutta lite.



Maggie fick ta några varv hon också och som vanligt körde hon sitt dramaqueenrace men coolade ner sig på slutet. Problemet för henne är att hon får så bråttom in i serien, hon sladdar ut ur svängen och kommer inte in i balans till första hjälphindret. Lät henne komma lågt tills hon taggat ner lite.

Efter en välbehövlig kaffepaus var det äntligen dags för lite Indra ridning. Har inte ridit henne sedan i onsdags eftersom hon vilat efter operationen. Vi plockade bort alla bommar men lät "avspärningen/banden" vara kvar.

Tycker det funkar absolut bäst att rida henne själv utan att någon annan rider samtidigt. Hade Jullan som sällskap på ridbanan vilket var super. Fick både tips och stöttning, tack snälla för hjälpen! Känns bra för nu har jag även galopperat på henne hemma på ridbanan och det gick superbra. Shit vilken otroligt lättsam unghäst jag har. Mitt självförtroende växer för varje gång jag rider henne. Nu fattas bara  att jag ska slappna av lite mer och lita på henne. Övning ger färdighet så bara att öva vidare. Behöver jag säga; I love her <3

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar