onsdag 17 april 2013

Äntligen är Ellies badkar på plats

Sicken liten lyxlirare hon är vår lilla Ellie, ett helt eget badkar! Eller är det så att det är vi som är lyxlirarna som äntligen kan duscha hunden utan att behöva "asa" upp henne för trappan till duschen på ovanvåningen? Jo det är klart att det är så. Tror inte att Ellie bryr sig så nämnvärt om att hon skitar ner när hon kommer in alledes lerig. Hur som helst så är nu hundbadkaret på plats i badrummet på nedervåningen. Badrummet ligger dessutom i anslutning till hallen så nu slipper vi få in skiten och Ellie slipper bli duschad i stallet, skönt för alla.

Duschning i stallets spolspilta är nu ett minne blott

Badkaret på plats

Så fort duschslangen är moterad ska det invigas


Dessutom är helgen räddad ;-) Det kom ett helt lass grus idag som ska krattas ut framför firman och stallet. Gud vilken härlig jobbarhelg det kommer att bli, NOT. Finns väl inget som är så tungt som att kratta grus :-( Ja, ja bara att bita ihop för det kommer att bli väldigt bra när det väl är på plats.

När vi ändå är inne på ämnet lyx så kan jag bara nämna att min kära man skämde bort mig med att sladda ridbanan, tack hjärtat!

Ännu mera lyx var att Team Jeppsson kom över för att Fanny och Wille skulle hoppa med sina ponnier. Så roligt för Wille med en ridkompis.

Själv passade jag på att trimma Maggie en sväng på den nysladdade ridbanan innan kidsen invaderade ;-) Jobbade efter uppvärmning uteslutande med galoppen, övergångar, öka minska tempo. Nu börjar jag känna att vi gör framsteg i galopparbetet och att hon blir starkare och orkar mer, nice.

När jag var klar med Maggie och hade tagit in resten av hästarna red jag Norma en stund tillsammans med kidsen. De var nästan klara när jag kom ut till ridbanan men hann iaf se lite när de hoppade. Duktiga ungar, så modiga.








Linda som "bara" stått på backen och tittat på när vi andra ridit var sugen till max att prova Norma, så klart fick hon det. Hon tycker precis som jag att Norma är en trevlig häst med bra gång som  bara behöver bli starkare så att hon orkar bära sig bättre. Fina, fina Norma är så otroligt glad för henne <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar