fredag 22 mars 2013

Vintern biter sig fast

Jaa, det är väl bara att resignera, gilla läget och acceptera att vintern biter sig fast oavsett min åsikt om saken.

Min kära man var gullig och förbarmade sig över ridbanan, han plogade den så gott det gick utan att riskera att få med sig underlaget.

Även om inte jag uppskattar all snö som kommit så är Ellie överlycklig

Nyplogad ridbana

Kolla in de gigantiska vallarn, är det inte sanslöst med så mycket snö i slutet på mars nere i Skåne?
 
 
Indra, Ture och Ellie fick busa av sig lite på ridbanan innan de kom in i stallet. Det är ett härligt nöje att bara stå och titta på dem när de busar.
 




 
 
Limpan var hemma och hälsade på och.......hör nu och häpna, alla som känner henne vet att hon är gjord av socker. Ingen tjej som ger sig ut i ruskväder om det inte behövs MEN idag var hon en järnlady. Hängde mig i stallet och trotsade vädret och red. Ursäkta språket men jävla skit snö, de sätter sig som klister under hovarna och bygger skyhöga styltor. Blev inget långt ridpass direkt :-((
 
Nu vill jag verkligen ha vår, känns nästan lite tröstlöst att försöka hålla igång hästarna. Ute går det inte att rida och bege sig till ett ridhus med rådande väglag är knappast heller något alternativ. Skit också helt enkelt.
 
 



Kan inte låta bli att skicka ut en önskning eller två till universum, ett litet ridhus och en skrittmaskin hade gjort susen för att underlätta en vinter som denna. Hmm, blir nog till att hoppas på högvinst på lotto eller något ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar